Vess egy pillantást a szemüvegekkel és napszemüvegekkel kapcsolatos leggyakoribb kérdésekre:
1. Van üzlet, ahova el tudok látogatni?
Igen! Az OptowitOptika címe:H-1076 Budapest, Garay tér 20. Garay Center
2. Hogyan tudom a szemüveget felpróbálni és a receptemnek megfelelően testre szabni?
A legtöbb keretünk a virtuális tükör segítségével felpróbálható. Ez a virtuális eszköz a webkamerát használva úgy működik, mint egy szokványos tükör: a kamera észleli az arcod és pontosan ráilleszti a kiválasztott keretet. Elfordíthatod a fejed, a keret követni fogja, amerre nézel. Így különböző szögekből megtekintheted a keretet, mintha valóban viselnéd a szemüveget! Csak válaszd ki a kedvenc dioptriás, vagy napszemüveged, kattints a kép jobb alsó sarkában található Virtuális Tükör gombra, kapcsold be a webkamerád vagy tölts fel egy képet magadról és kész is van. Sajnos jelenleg nem minden terméknél elérhető a Virtuális Tükör funkció. Ahhoz, hogy megtekintsd az összes terméket, amely virtuális próbával is elérhető, kattints ide. Annak érdekében, hogy a szemüveg jól illeszkedjen, méreteket tüntetünk fel mindegyik keretünkhöz. Ez segít szemléltetni, hogy mekkora lenne a keret mérete az arcodhoz viszonyítva, így jobban össze tudod hasonlítani a terméket jelenlegi szemüvegeddel. Ha elégedett vagy, folytasd a recept megadásával és a szükséges szemüveglencsék kiválasztásával, akár további tulajdonságokat igényelve a lencsékhez.
3. Melyik méret lesz jó nekem?
A legszerencsésebb, ha már van ugyanilyen szemüvegkereted vagy valahol próbáltad már a keretet, így a megrendelt szemüveg méretre biztosan jó lesz. Ha még nem próbáltad, akkor célszerű kinézni a keret méretét egy korábbi szemüvegedből. A szemüveged szárában az pl. 51-17-140 számsor 51mm lencseátmérőt, 17mm-es hídhosszúságot és 140mm-es szárhosszúságot jelent. Az első, a lencseátmérő a legfontosabb adat. A méretet a termék oldalon a bal oldali menü oszlopban tudod kiválasztani.
4. Mi szükséges a szemüveg rendeléshez?
Szükséged lesz egy 1 évnél nem régebbi receptre, mely tartalmazza a szemtávolságot, (PD-t) is. Hasznos továbbá, ha előző szemüvegének szárából megnézi annak méreteit, ez a keretek döntő többségén megtalálhatón. Pl. az 51-17-140 számsor 51mm lencseátmérőt, 17mm-es hídhosszúságot és 140mm-es szárhosszúságot jelent. Célszerű hasonló méretű keretet választani magadnak. Ebben segítségedre lesz a keretméret kereső is.
5. Honnan tudhatom meg, hogy a szemüveg jól fog-e állni nekem?
Néhány alapvető szabály ismerete megkönnyíti és élvezetessé teszi a tökéletes pár kiválasztását. Hogy választásodat megkönnyítsük, többféle szűrőt biztosítunk az Optowit.hu oldalon, de legfontosabb, amit érdemes figyelembe venni az az arcforma:
A kerek arcforma szélessége és magassága általában megegyező. Négyzetes kereteket ajánlunk, lehetőleg erős vonalakkal, hogy vizuálisan lágyítsák arcvonásaidat.
A szögletes arcforma esetén az arc, a homlok és az áll hasonló szélességű. Próbáld ki a kerek, ovális és a cicás kereteket. Ha mégis szögletes keretet szeretnél, akkor ügyelj rá, hogy a szélek lekerekítettek legyenek.
A szív alakú, vagy másnéven háromszög alakú arcformát széles homlok és kicsi áll jellemzi. Válassz szögletes vagy négyszögletes keretet, hogy kiegyensúlyozd az arcvonásaidat. A kerek és az ovális formák is jól állnak az ezzel az arctípussal rendelkezők számára.
Az ovális arcforma egy tojás alakjára emlékeztet. Az ovális arc szinte tökéletes alakúnak mondható, a legtöbb keret jól áll hozzá. Bátran kísérletezz a különböző formákkal, de figyelj oda a méretre.
6. Milyen információkra van szükségem, hogy dioptriás szemüveget rendelhessek magamnak?
Pár alapvető fogalom, amellyel találkozni fogsz, ha dioptriás szemüveget rendelsz:
A dioptria (DTP) a lencsék erősségét jelzi, azaz, hogy milyen mértékben kell nagyító erővel rendelkezniük, a látásod korrigálásához. A cilinder (CYL) a lencse azon értéke, amely az asztigmatizmus korrigálásához szükséges. Az asztigmatizmus a szabálytalan görbületű szaruhártya által okozott homályos látás. A tengelyérték megmutatja az irányát és fokát az asztigmatizmusodnak. Ha nincs asztigmatizmusod, a recepteden nem szerepel cilinder érték, a rendeléskor ezeket a mezőket üresen kell hagynod.
A pupillatávolság (PD) a két pupilla közötti távolság milliméterben mérve. A pupillatávolság mérésének célja, hogy a lencséket a pupillák középpontjához állítsák be a tökéletes látás érdekében. Mivel erre szükség lesz a megrendelés leadásához, a szemész szakembernek fel kellene tüntetnie a pupillatávolságot (PD) is a recepten. Nem minden optometrista / szemész teszi azonban ezt meg, ezért mindenképpen kérdezz rá. Ha az orvos vagy a specialista nem adta meg ezt az értéket a vényen, saját magad is megmérheted azt online PD mérőeszközünkkel, vagy kinyomtathatod vonalzónkat. Ha csak 1 PD értéket látsz a recepten, oszd el azt 2-vel, hogy megkapd a jobb és a bal szem értékét (például: 61/2 = 30,5). Amennyiben valami nem egyértelmű számodra, arra kérünk, hogy vedd fel a kapcsolatot az Ügyfélszolgálatunkkal a lenti opciók valamelyikén keresztül. Amilyen gyorsan csak lehet, válaszolunk. Legegyszerűbb ha a receptet elküldöd nekünk és az alapján leellenőrizzük az általad megadott rendelést. Ha eltérés van, jelentkezünk!
Igen. Kínálunk lehetőséget progresszív lencséjű szemüvegek rendelésére is, amelyek korrigálják mind a közel-, mind a távollátást.
8. Rendelhetek olyan lencséket, amelyek korrigálják az asztigmatizmust?
Igen. Ha asztigmatizmusban szenvedsz és tórikus lencsékre van szükséged, recepted a cilinder- és tengelyértékeket is feltünteti. Recepted értékeinek megrendelési űrlapunkba történő megadásakor egy cilinder és egy tengely mező jelenik meg, ahol megadhatod ezeket az értékeket. Azonban, ha biztos akarsz lenni abban, hogy helyesen rendelted meg, küldd be a receptet is és ha eltérést találunk, jelentkezünk!
9. Nem tudom a receptemet. Ki tudják nekem deríteni a régi szemüvegemen alapján?
Pontos recepted megismerésére csak egy mód létezik: szemész vagy optometrista általi vizsgálat. Javasoljuk, hogy körülbelül 6 havonta végeztesd ezt el. A szemész szakember mindig vényt vagy egy rövid jegyzetet ad Neked, amely tartalmazza a látásjavítás pontos paramétereit.
10. Használhatom a kontaktlencse receptemet?
Nem, A kontaktlencsék és a szemüvegek receptjei különböznek. A szemészeti szakembernek vizsgálat által kell meghatároznia a szemüvegre vonatkozó paramétereket.
11. Aggódom, hogy hibázni fogok, amikor megadom az értékeket a receptről. Tudnak segíteni nekem?
Bár a vényköteles szemüveg online rendelése és a megrendelőlapon való navigálás elsőre bonyolultnak tűnhet, Ügyfélszolgálatunk feladata, hogy segítsen. Ha megakadsz, bizonytalan vagy, illetve aggódsz a megrendelés miatt, vedd fel velünk a kapcsolatot és küldj egy képet a receptről. Örömmel segítünk a megrendelés helyes leadásában.
12. Már rendeltem, és azt hiszem, hibáztam. Tudom-e korrigálni, vagy törölni a megrendelésemet?
Azonnal lépj kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal! A fel nem dolgozott megrendelések még módosíthatóak. Ha azonban már feldolgozták azt, további változtatásokat nem lehet azon végrehajtani. Kérjük, légy óvatos a recept megadásakor, vagy lépj kapcsolatba velünk előzetesen, hogy segítsünk a szükséges értékek helyes megadásában.
13. Az receptemen valami mást szerepel, mint a megrendelőlapon. Hol tudom ezt jelezni?
Minden recept más. Szinte minden szemész szakember egyedülálló módon jegyzetel. Ha kétségeid vannak, javasoljuk, hogy még a megrendelés befejezése előtt vedd fel Ügyfélszolgálatunkkal a kapcsolatot. Szükség esetén segítünk a paraméterek értelmezésében.
14. Küldhetek Önöknek saját keretet, hogy azt vényköteles lencsékkel lássák el?
Természetesen, azonban semmilyen felelősséget nem vállalunk a keretnek a lencseillesztés során történő esetleges elváltozása esetén. Ennek az az egyszerű oka, hogy idővel a keretek veszítenek rugalmasságukból és csak az áruházunkból vásárolt keretek garanciális idejében lehetünk biztosak. Amennyiben már szemmel láthatóan nem újszerű keretet küldenek, be nem vállaljuk a lencseillesztést. A visszaküldési költségeket ebben az esetben azonban ki kell fizetni.
15. Rendelhetek-e keret nélkül, csak recept alapján készült lencséket?
Nem!.
16. El tudják küldeni nekem külön a keretet és a vényköteles szemüveglencséket?
Nem, kizárólag - a kiválasztott keretbe megfelelően illesztett - rendelt lencsékkel együtt szállítunk.
17. Rendelhetek keretet dioptria nélküli lencsékkel, például divat kiegészítőként?
Vény nélküli szemüveget lehet vásárolni üzletünkben. Mivel azonban a kereteinkhez használt standard bemutatótermi lencséink nem alkalmasak normál viseletre, javasoljuk, hogy megfelelő, 0,00-ás lencsékkel rendeld meg.
18. A szemüveghez tok is tartozik?
Minden szemüvegünkhöz tok tartozik. Soha nem árt azonban extra tartókat is beszerezni, annak érdekében, hogy a szemüveget optimális állapotban tudd tartani, ezért mindenképpen nézd meg tartozékaink kínálatát.
19. A napszemüvegekhez igazolások és eredeti tokok is tartoznak?
Valamennyi szemüvegünk és napszemüvegünk címkékkel, tanúsítványokkal és/vagy matricákkal érkezik, valamint eredeti tokkal van ellátva.
20. Milyen lencséket tudok a szemüvegembe rendelni?
A standard lencsék mellett a világhírű japán Hoya cég lencséit is kínáljuk. A lencsékről rengeteg hasznos információt találhatsz ezen a tájékoztató oldalon.
21. Mit csinál a kék fényt blokkoló szűrő?
Szűri és blokkolja a digitális eszközökből - például a telefonok, táblagépek és számítógépek képernyőiből - származó kék fényt, ezzel csökkenti a szemfáradtságot, növeli a produktivitást és javítja az alvást..
22. Mik azok a sötétedő lencsék?
A fotokróm, átmenetes, vagy sötétedő lencsék árnyalata a fényviszonyokhoz alkalmazkodva változik. Átlátszóak beltéri viseletkor és besötétednek, amint UV sugarak érik a lencséket.
Lehetőséget kínálunk arra is, hogy szemüveged vényköteles napszemüveggé változtasd, és ezáltal védd őket az UV-sugaraktól és az erős fénytől. Ezt egy a receptre szóló szemüveged lencséihez adott állandó színezéssel érjük el. Attól függően, hogy mennyire sötétre szeretnéd szemüveglencséidet, 50, 75 vagy 85 százalékos színárnyalatokat kínálunk. A nyolcvanöt százalékos árnyalatú lencsék egyenértékűek a normál napszemüvegekkel, a szem fénytől való védelmét tekintve.
Megjegyzés: ez átalakítja a vényköteles szemüveglencséket, dioptriás napszemüveg lencsékké. Ezért ez az opció csak keretek és szemüvegek vásárlása esetén áll rendelkezésre. A napszemüvegek lencséit nem lehetséges vényköteles napszemüveg lencsékké alakítani.
24. Lehetséges újra csiszoltatni a korábban megvásárolt szemüveglencséket, és új keretbe illeszteni azokat?
Nem! A szemüveglencséket a megfelelő középre igazításához kifejezetten a kiválasztott kerethez kell elkészíteni. Szinte lehetetlen, hogy az így testre szabott lencsék illeszkedjenek egy új keretbe anélkül, hogy az igazítás változna.
Bővebben a napszemüvegekről
Az alábbiakban megtalálhatod a napszemüveggel kapcsolatos leggyakoribb kérdéseket:
25. A fotó alapján tetszik szemüveg, de honnan tudom, hogy jól fog-e állni? Hol tudom felpróbálni?
Kockázatmentesen vásárolhatsz az Optowit.hu internetes áruházban! Nyugodtan rendeld meg a Neked tetsző napszemüveget vagy napszemüvegeket. Otthon felpróbálhatod, kikérheted szeretteid véleményét! Ha nem tetszik, nem áll jól vagy nem vagy elégedett a szemüveggel, 14 napon belül visszaküldheted azt és visszafizetjük a teljes vételárat.
26. Mennyi idő múlva kapom meg a megrendelt napszemüvegemet?
A termékeink általában raktáron vannak, így a munkanapokon 12 óráig leadott rendeléseket 1-2 munkanap múlva kapja meg. Ha az Optowit Optikába kéri a szállítást, akár már aznap átvehetők a termékek.
27. Mennyi garancia van a napszemüvegekre?
Rendeltetésszerű használat mellett 1 év. Nem rendeltetés használatnak minősül pld. ha ráül vagy a lencse karcos lesz.
28. Rendelkezik-e minden napszemüvegük UV-védelemmel? Egyezik-e a védelem szintje a különböző színű lencséknél?
Kizárólag elismert márkák teljes funkcionalitású napszemüvegeit kínáljuk, amelyek minden szükséges védelmet biztosítanak. A különböző színű lencséket jellemzően eltérő használatra szánják, és különbözik a hatásuk is.
29. Lehetséges egy napszemüveget vényköteles napszemüveggé alakítani?
Nem, viszont lehetséges vényköteles lencséket, vényköteles napszemüveg lencsékké alakítani szemüveg rendeléskor. Ezen kívül pedig clip-on napszemüveglencsés termékeket is kínálunk, bizonyos vényköteles szemüvegekhez
Fizetés
Hogyan tudom kifizetni a rendelésem?
Az alábbiakban felsoroltak közül bármelyik fizetési módot választhatod a rendelésedhez: • Bankkártya / Hitelkártya • Fizetés utánvéttel Az online fizetés az eyerimmel villámgyors, mindemellett nagyon komolyan vesszük a biztonságot, ebből adódóan az adataid biztonságban vannak velünk. Minden tranzakció titkosított fizetési kapun keresztül kerül feldolgozásra, melyhez piacvezető biztonsági- és csalásbiztos rendszereket használunk.
Hogyan tudok kedvezménykódot használni a honlapotokon?
A kódot pontosan úgy kell megadnod, ahogy azt megkaptad/hirdetve volt számodra, szóközök nélkül. Gépeld be vagy másold ki és illeszd be a kódot a 'Árengedmény kódok' mezőbe a kosaradban.
Ha beírtad a kódot, kattints a 'Aktiválása' gombra, ami hozzáadja azt a rendelésedhez. Amikor a kedvezmény hozzáadódott a rendelésedhez, látni fogod a kedvezmény mennyiségét és rendelésed teljes értéke is a kedvezmény mértékének megfelelően fog változni. Kérjük vedd figyelembe, hogy a kedvezmény értéke mindig az adók levonása nélkül jelenik meg.
A kedvezménykódot a rendelés befejezése előtt kell aktiválnod, nem lehet már később hozzáadni.
Miért nem működik a kedvezménykódom?
Ha a kedvezménykód nem működik, akkor ellenőrizd a következőket: • Csak egy kedvezménykódot használhatsz rendelésenként. • Ahogyan a kedvezménykódjaink változatosak, úgy a felhasználói feltételek is változnak mindegyikkel, szóval győződj meg a kódok érvényességéről. A kódok lehet csak bizonyos termékekre érvényesek és a kódok többségének lejárati ideje is van.
Ha a kedvezménykód ezek leellenőrzése után sem működik, akkor arra kérünk, hogy vedd fel a kapcsolatot az Ügyfélszolgálatunkkal és mondj el nekik minden információt a problémáddal kapcsolatban, beleértve a képernyőfelvételeket vagy az esetleges hibakódot, illetve azt, hogy mit tettél eddig.
Használhatom mégegyszer ugyanazt a kódot, ha visszavontam vagy visszaküldtem a rendelésem?
Ha használsz egy kuponkódot és aztán valamilyen okból kifolyólag visszavonod vagy visszaküldöd a rendelésed, újra alkalmazhatod ugyanazt a kedvezménykódot, amennyiben: • Ez a kuponkód még nem járt le • Ez a kuponkód érvényes az általad választott termékre Nem tudod újra használni azokat a kuponkódokat, amelyek az első vásárlásra vonatkoznak, illetve az olyan kupakódokat sem, amelyeknek szabálya nem vonatkozik az általad választott helyettesítő termékre.
Miért nem tudom az utánvét opciót választani a vásárlás befejezésénél?
Azon fáradozunk minden nap, hogy a legszélesebb fizetési mód palettát tudjuk biztosítani a vásárlóink számára, az utánvét ezek egyike. Ha nem találsz utánvét opciót a vásárlás befejezésnél, akkor ellenőrizd a lentieket: • Nem választhatod az utánvétet opcióként olyan rendeléseknél, amelyekben személyre szabott dioptriás szemüveg szerepel. • Biztonsági okokból az utánvétes rendelés nem elérhető a 50000 forintos összeglimit felett.
Kaphatok-e visszatérítést, ha a termék ára megváltozott azóta, hogy megrendeltem azt?
Nem. Egy online üzlethez méltóan az áraink gyakran változnak a marketing tevékenységünknek, készletünknek és a vásárlóink igényeinek megfelelően, ezt sajnos tudomásul kell venned.
Szállítás és visszaküldés
A következőkben részletezzük a szemüvegek és napszemüvegek szállításával és visszaküldésével kapcsolatos leggyakoribb kérdéseket.
1. Miért kell előre fizetnem a szemüvegért?
Szemüvegedet pontosan az egyedi recepted szerint készítjük el, így más számára azt nem kínálhatjuk. Ezért előre kell fizetned a termékért.
2. Mennyi ideig tart, míg megkapom az új vényköteles szemüvegemet?
Szemüveg rendelésekor, a kifizetés megerősítése után az alábbi folyamat zajlik le. A megrendelés feldolgozása után optikusaink recepted alapján ellenőrzik készleteinket - ha szükséges, intézkednek a megfelelő keret és lencsék raktárból történő beszállítása felől - majd megkezdik a lencsék csiszolását. A lencséket a kiválasztott keretbe és alaposan tesztelik őket. A szemüveg elkészítése általában 3-7 munkanap közötti időtartamot vesz igénybe, a választott lencse típusától függően. Ezután a kész szemüveget elküldjük Neked. Általánosságban elmondható, hogy a szemüveg megrendelésétől az ajtódig történő szállításig körülbelül 7–14 munkanap telik el.
3. Mennyi ideig tart a napszemüvegem megérkezése?
A napszemüvegek jellemzően 7 munkanapon belül megérkeznek.
4. Hogyan tudom figyelemmel követni a rendelésem állapotát?
A rendelésed becsült kézbesítési idejét tartalmazza a kapott visszaigazoló e-mail. A kézbesítési idő mindig munkanapokban értendő, azaz nem tartalmazza a hétvégéket és ünnepnapokat. Ha figyelemmel szeretnéd kísérni rendelésedet nézd meg a MEGRENDELÉS KÖVETŐT!
5. Nem kaptam visszaigazoló e-mailt, minden rendben van?
Ha nem találod a visszaigazolást a rendelésedről, az alábbiakat teheted:
Nézd meg, hogy nincs-e a fiókodban a Spamkönyvtárban
Győződj meg róla, hogy sikeresen befejezted-e a megrendelésedet.
Ha még mindig nincs meg a visszaigazolás, ellenőrizd, hogy jó email címet adtál meg a megrendeléskor és hogy a fizetés is sikeres volt, majd vedd fel a kapcsolatot Ügyfélszolgálatunkkal és mondj el nekik minden információt a problémáddal kapcsolatban. Igyekezni fogunk azt mielőbb megoldani.
6. Módosíthatom-e megrendelésemet azután, hogy elküldtem azt?
Sajnos azután, hogy elküldted, nem tudjuk módosítani a rendelésedet. Ez vonatkozik mind a termék színének/méretének, mind pedig a szállítás- és fizetés módjának megváltoztatására. Azonban lehetséges, hogy visszavond a rendelésedet és egy újat hozz létre helyette, de csak akkor, ha az még nem került feladásra, ill. szemüveg esetén elkészítésre. Amennyiben vissza szeretnéd vonni a megrendelésedet, kérjük, hogy vedd fel a kapcsolatot Ügyfélszolgálatunkkal, add meg a rendelési számod és tájékoztasd őket a visszalépésed okáról. A visszavonásra vonatkozó kérvényed feldolgozása után amilyen hamar csak lehet, küldünk neked egy igazolást a visszatérítésről (kivétel ha utánvéttel rendelted). Akár 5 munkanapba is telhet, míg a bankod vagy kártyaszolgáltatód elérhetővé teszi számodra az összeget.
7. Visszavonhatom-e megrendelésemet azután, hogy elküldtem azt?
Amennyiben a rendelésed még nem került feladásra, arra kérünk, hogy lépj kapcsolatba az Ügyfélszolgálatunkkal, tájékoztasd őket a rendelésed számáról és a visszalépésed okáról. A visszavonásra vonatkozó kérvényed feldolgozása után amilyen hamar csak lehet, küldünk neked egy igazolást a visszatérítésről (kivétel ha utánvéttel rendelted). Akár 5 munkanapba is telhet, míg a bankod vagy kártyaszolgáltatód elérhetővé teszi számodra az összeget.
8. Visszavonhatom-e megrendelésemet azután, hogy az feladásra került?
Nem tudjuk visszavonni a rendelésed azután, hogy az feladásra kerül. Azonbanvisszautasíthatod a csomag átvételétannak megérkezésekor is, ekkor az automatikusan visszakerül hozzánk. Amint megkaptuk a visszautasított csomagod, kapcsolatba lépünk veled és amennyiben előre fizettél feldolgozzuk a visszatérítésed.
9. Mit tegyek, ha a követési kódom nem működik?
Néhány szállítási szolgáltatásnál1-4 munkanapis eltelhet, mielőtt a követési információ elérhetővé válik. Amennyiben a követési információd nem frissül ezen idő alatt, vagy a csomagod elakadt valahol, vedd fel a kapcsolatot Ügyfélszolgálatunkkal, hogy segíthessünk.
10. Mikor szállítjátok ki a rendeléseket?
A legnépszerűbb termékeinket a raktárunkban tároljuk annak érdekében, hogy azonnal ki tudjuk szállítani neked. Ezeket a termékeket a weboldalon "raktáron" jelzéssel vannak ellátva és 24 órán belül fel tudjuk őket adni. Azokat a termékeket, melyek nincsenek raktáron, de elérhetőek, többnyire 11 munkanapon belül tudjuk kiszállítani. A becsült szállítási idő minden esetben jelezve van az adott termék oldalán.
11. Tudom követni a csomagom kiszállításának állapotát?
Természetesen! Megbízható szállítmányozási partnerrel dolgozunk, csomagod mindig nyomon követhető módon van szállítva.
Amint a csomag feladásra került a raktárunkból, kapni fogsz egy emailt a rendelésed aktuális állapotáról. Ez az email tartalmazni fogja a követési kódodat, annak segítségével tudod figyelni, hogy a csomag a szállítási folyamat mely fázisában jár. Csak kattints az emailben található hivatkozásra és máris láthatod a legfrissebb követési információkat.
12. A rendelésem állapota még mindig "feldolgozás alatt" van, mikor lesz kiszállítva?
Ha a rendelésed státusza "feldolgozás alatt", akkor épp azzal vagyunk elfoglalva, hogy előkészítsük azt a szállításra. Ha olyan terméket rendeltél, mely éppen nincs raktáron, ez az állapot a szokásosnál kicsit hosszabb ideig fennállhat.
A visszaigazoló e-mailben a szállítás becsült ideje munkanapokban értendő (azaz a hétvégéket, és ünnepnapokat nem foglalja magában). Amint a csomagod feladásra került a raktárból, kapni fogsz egy e-mailt a rendelésed a rendelésed aktuális állapotáról, amely tartalmazni fogja a követési kódodat. Annak segítségével tudod figyelni, hogy a csomag a szállítási folyamat mely fázisában jár. Csak kattints az emailben található hivatkozásra és máris láthatod a legfrissebb követési információkat.
13. A házhozszállítás szemüvegek esetében tényleg ingyenes?
Igen. Az Optowit minden szemüveg esetében ingyenes házhozszállítást kínál egyenesen az ajtódhoz.
Viszont ne feledkezz meg arról, hogy neked kell állnod az esetleges visszaküldés költségeit.
14. Külföldre is szállítotok?
Jelenleg csak Magyarországra szállítunk.
15. Lehetséges a csomagomat egy másik címre átküldeni?
A szállítási címet csak akkor tudjuk megváltoztatni, ha a csomag még nem került feladásra. Amennyiben a feladás előtt szeretnéd megváltoztatni a szállítási címedet vagy a kapcsolattartói információidat, kérünk, hogy vedd fel a kapcsolatot Ügyfélszolgálatunkkal és add meg az új címet. Ha a csomag már feladásra került, sajnos nem lehet az adatokat megváltoztatni. Ez esetben azt tanácsoljuk, hogy vedd fel a kapcsolatot a kézbesítő szállítmányozási céggel és velük egyeztesd, hogy lehetséges-e a címmódosítás. A futár 8-17 óra között szállít házhoz, és aláírást kér az átvételhez, szóval azt tanácsoljuk, olyan címre rendelj, ahol valaki át tudja majd venni a csomagot.
16. A cím helytelen, a csomag már úton van. Mit tegyek?
Kérjük, lépj kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal. Minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy átadjuk ezt az információt szállítási partnereinknek, miközben a csomag tranzitban van. Bizonyos esetekben hatékonyabb, ha közvetlenül kapcsolatba lépsz a szállítmányozó vállalattal. Ezekben az esetekben megadjuk az összes szükséges kapcsolattartási információt. Egyes szállítási partnerek legalább egy szállítási kísérletet igényelnek, mielőtt a szállítási címen bármiféle módosítás végezhető. További információért fordulj ügyfélszolgálatunkhoz.
17. Rendelhetem-e a munkahelyemre a csomagot?
A lakcímedre és a munkahelyedre egyaránt tudunk szállítani. A futár 8-17 óra között szállít házhoz, és aláírást kér az átvételhez, szóval azt tanácsoljuk, olyan címre rendelj, ahol valaki át tudja majd venni a csomagot.
18. Nem érkezett meg a rendelésem.
A megrendelések feldolgozása hétfőtől péntekig történik, és kiszállítást végző partnereink csak munkanapokon szállítanak. Kérjük, ellenőrizd a rendelés leadásának időpontját, a feladásról szóló értesítést és a szállítmányozó által meghatározott várható szállítási határidőt, mielőtt kapcsolatba lépnél ügyfélszolgálatunkkal. Ha a kiszállítás várható napja lejárt, vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, akhol igyekeznek majd segítséget nyújtani Neked a csomag nyomon követésében.
19. Nem kaptam értesítést a futárszolgálattól.
A megrendelés feladásakor megerősítő emailt küldünk, amely tartalmazza a követési kódot és a futárszolgálat által generált csomagszámot is. Ezen információk segítségével tudod nyomonkövetni a csomagod és tudsz érdeklődni a futárszolgálatnál.
20. A szállítás akkor lett megkísérelve, amikor nem voltam otthon.
Ha a kiszállítás időpontjában senki nem tudja átvenni a csomagot, a futár általában újra megkísérli a kiszállítást a következő munkanapon. Az újraküldést a követési kódra hivatkozva a futárcéggel való közvetlen kapcsolat felvétellel, vagy ügyfélszolgálati csapatunkkal való kapcsolatfelvétel útján is lehet kérni.
21. A nyomkövetés helytelen - otthon tartózkodtam a kiszállításkor.
Kérjük, mindig ellenőrizd le a megadott címet a megrendelés leadásakor. Vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal vagy a szállító céggel a felülvizsgálat és az újbóli kézbesítés érdekében.
22. Hibás vagy sérült terméket kaptam, mit tegyek?
Nagyon sajnáljuk, hogy ez történt veled. Minden tőlünk telhetőt megteszünk azért, hogy megelőzzük az ilyen eseményeket, és törekszünk arra, hogy a hibás termékekkel kapcsolatos minden problémát azonnal megoldjunk. Kérjük, hogy Ügyfélszolgálatunknak küldd el akövetkező adatokat:
rendelésed száma
a hibás termék neve
a hiba bemutatása, lehetőleg képekkel
Amint megkapjuk a sérült vagy hibás terméket, amilyen hamar csak tudunk küldünk egy új terméket helyette és megtérítjük a visszapostázás költségét.
23. A csomag sérülten érkezett.
Soha ne fogadj el sérült csomagokat a futártól. A sérült csomag elutasításával a szállítmányozó cég köteles felelősséget vállalni a kárért. Ha ezt az eljárást követi, akkor benyújtható a kártérítés, és újra el tudjuk küldeni a csomagot, vagy visszatérítjük az árát.
24. Kapok számlát a rendelésemről?
Minden rendelésről számlát készítünk. A számlát minden esetben csatoljuk a visszaigazoló e-mailhez, amit a rendelés feladásakor küldünk ki.
25. Vásárolhatok-e vállalkozásként és kaphatok róla számlát?
Igen, ilyenkor a vállalkozásod teljes címét, valamint adószámát meg kell adnod.
26. Mennyi garancia van a szemüvegre?
Szemüvegeinkre egy év szabványos garancia vonatkozik. A napszemüvegeket, kereteket és szemüvegeket optimális állapotban szállítjuk, és az feladást megelőzően alaposan ellenőrizzük minőségüket. Azon ritka esetek során, amikor valami sérülten, vagy hibásan érkezik vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, és kivizsgáljuk az esetet. A nem rendeltetésszerű használat miatt bekövetkező károkra vonatkozó panaszok azonban nem jogosultak kártérítésre vagy pótlásra.
27. Van garancia a szemüvegekre?
Igen. Az Optowit1 év garanciát biztosít minden szemüvegre. A garancia kivétel nélkül minden gyártási hibára* vonatkozik. A garancia nem nyújt fedezetet a keret vagy lencse olyan sérüléseire, amelyek a mindennapi használat következtében, kopás hatására (pl.: karcolások), illetve a termék helytelen használatának vagy baleset következtében keletkeztek. * A gyártási hiba egy adott terméknek a gyártási folyamat során felmerülő hibája, a gyártó által előírt szabványoknak való nem megfelelése (hibás zsanérok, elszíneződés, stb.).
28. Rossz terméket kaptam.
Abban a ritka esetben, ha nem azt a terméket kaptad, amelyeket rendeltél, küldj nekünk egy fényképet a kapott tételekről. Miután ellenőriztük a részünkről történt hibát, segítünk a hibás tételek visszaküldésében, és a lehető leggyorsabban elküldjük a megfelelő termékeket.
29. Másik márkára/termékre szeretnék cserélni. Mi a teendőm?
Ha egy terméket egy másik típusúra szeretnél cserélni, kérjük, hogy küldd vissza az eredeti terméket, melynek árát visszautaljuk vagy jóváírjuk, és adj le egy megrendelést az új termékre.
30. Visszaküldtem néhány terméket - mi a további teendőm?
Ha az árut sértetlen, bontatlan, újra eladható állapotban kapja meg központunk, a visszatérítés azonnal feldolgozásra kerül. A termékeket csak regisztrált postai úton küldd el nekünk, így a csomag nyomon követhető. Kérjük, lépj kapcsolatba az ügyfélszolgálati munkatársainkkal a visszatérítést illetően. Mindig add meg az adatait és a számlát minden visszaküldött tételhez.
31. Még mindig várok a visszatérítésre.
Kérjük, vedd figyelembe, hogy a visszatérítés nem kerül feldolgozásra, amíg a csomag visszaszállítás alatt van. Ha a termék visszaérkezett, és sértetlen, újra eladható állapotban van, a visszatérítést feldolgozzuk. Ha megerősítést kaptál arról, hogy megtörtént a visszatérés, de még nem érkezett meg az összeg, kérjük, először ellenőrizd bankodnál, majd azután fordulj ügyfélszolgálati munkatársunkhoz.
32. Mi a vényköteles szemüvegekre vonatkozó visszaküldési irányelv?
A vényköteles lencsék egyedi igények alapján kerülnek gyártásra, így azok nem jogosultak visszatérítésre. Csak a keretekre érvényes az esetleges visszatérítés. Ez a feltétel a szemüveg kifizetésének pillanatától érvényes, függetlenül a szállítási állapottól. A keretek nem lehetnek sérültek. Ha további információra van szükséged, vagy bármilyen problémád vagy kérdésed merül fel, feltétlenül vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal!
Ha úgy gondolod, hogy a lencsék minősége nem megfelelő, hibás, akkor minőség ellenőrzésre küldhetjük őket. Ha valóban hibásnak bizonyulnak, természetesen cseréljük a lencséket vagy visszatérítjük ellenértéküket. Kérjük, olvasd el az Általános szerződési feltételeket.
33. Mi a napszemüvegekre vonatkozó visszaküldési irányelv?
Ha napszemüveget vagy keretet szeretnél visszaküldeni vagy kicseréltetni a kézhezvételtől számított 14 napon belül, akkor kérjük, hogy juttasd vissza a teljes terméket, beleértve a tokot, a termék külső dobozát, a dobozon belül található minden elemet, tisztítókendőt és az azonosító matricákat vagy címkéket. Más szavakkal, a terméknek pontosan ugyanolyan állapotban kell lennie, mint amilyenben az átvételkor volt; ellenkező esetben, hiányosnak tekinthető, és a visszaküldés vagy csere nem lehetséges. Köszönjük megértésed és beleegyezésed. Kérjük, olvasd el Általános szerződési feltételeket.
34. Visszaküldhetem a szemüveget, amit átvettem?
Természetesen igen. 14 napos visszaküldési garanciánknak köszönhetően kockázat nélkül vásárolhatsz. Amennyiben nem áll jól vagy nem felel meg elvárásaidnak amit rendeltél, a kézhezvételhez számított 14 napon belül visszaküldheted azt.
35. Hogyan kell visszaküldenem a megrendelt terméket?
Csak gondosan csomagold be a terméket, lehetőleg ugyanabba a csomagolásba, amiben kaptad és küldd el az alábbi címre: OPTOWIT Optika3529, Miskolc, Eszterházy Antal utca 9.
36. Melyek a visszaküldés általános feltételei?
Szeretnél valamit visszaküldeni? Semmi gond!
Bármilyen terméket visszaküldhetsz hozzánk, ha ezt a kézhezvételtől számított 14 napon belül teszed.
Amennyiben másik színt vagy méretet szeretnél választani, küldd vissza a nem kívánt terméket és adj fel egy új rendelést.
Nem szükséges értesítened minket arról, hogy visszaküldesz egy terméket, csak töltsd ki az elállási nyilatkozatot, amit a csomagodban találsz meg és csatold a visszaküldött csomaghoz.
A termék árát (az akciós termékekét is) az eredeti fizetési módodnak megfelelően térítjük
Sajnos nem áll módunkban visszatéríteni azon alkotórészek árát, amelyek személyre szabottan, egyéni igényeknek megfelelően lettek elkészítve. Tehát dioptriás szemüvegek esetében, amelyeket lencsével együtt vásároltál meg, csak a keret árát tudjuk visszatéríteni.
A termékek állapota a te felelősséged egészen addig, amíg meg nem érkezik a raktárunkba, szóval győződj meg arról, hogy rendesen be vannak csomagolva és nem tudnak megsérülni az úton.• A terméket az eredeti csomagolásban, tokkal, és minden kiegészítővel, az eredetiséget igazoló címkéivel és a gyártó általi pecséttel együtt küldd vissza.
Ha a termék nem megfelelő állapotban kerül vissza, vagy a 14 napos visszaküldési garancia letelte után került feladásra, a visszatérítést elutasíthatjuk, és a terméket visszaküldjük neked.
Nem vagyunk felelősek azon termékekért, amelyeket véletlenül kerültek visszaküldésre. Amennyiben újbóli postázását szeretnéd, neked kell állnod az újbóli feladás költségeit.
A visszaküldés költségét Neked kell állnod.
A csomagolásnak és a szállítás módjának is biztonságosnak kell lennie. Nem vállalunk felelősséget azokért a termékekért, amelyek sérülten érkeznek vagy elvesznek útközben. Mindig kérj visszaigazolást a visszaküldésről.
37. Visszaküldhetek-e úgy egy terméket, hogy helyette másikat szeretnék választani nem pedig a visszatérítést kérem?
Sajnos nem tudjuk a visszaküldött terméket egy másikra kicserélni. Minden visszaküldött termék visszavonásra és kifizetésre kerül. Ha egy más méret, színt, vagy esetleg teljesen más modellt szeretnél, egy új rendelést kell leadnod a honlapunkon.
38. Megtérítitek a visszaküldés költségeit is?
A visszaküldés költségei csak abban az esetben kerülhet visszatérítésre ha hibás, sérült, vagy nem a megrendelésedben szereplő terméket kaptál. Minden más esetben Neked kell állni a termék visszaküldésének költségét. Sajnos nem áll módunkban visszatéríteni azon alkotórészek árát, amelyek személyre szabottan, egyéni igényeknek megfelelően lettek elkészítve. Lencsével együtt vásárolt dioptriás szemüvegek esetében, csak a keret árát tudjuk visszatéríteni.
39. Visszatérítitek a dioptriás szemüvegek árát is?
Sajnos nem áll módunkban visszatéríteni azon alkotórészek árát, amelyek személyre szabottan, egyéni igényeknek megfelelően lettek elkészítve. Lencsével együtt vásárolt dioptriás szemüvegek esetében, csak a keret árát tudjuk visszatéríteni. Amennyiben szeretnéd megtartani a lencséket, akkor elküldjük a csomagod az optikai laborunkba, hogy szakszerűen távolítsák el a lencséidet és visszaküldjük azokat neked. Azonban azt javasoljuk, ne használd újra ezeket a lencséket más keretekkel, elvégre kifejezetten egy kerethez készültek, egy más alakú vagy méretű keretbe téve akár káros is lehet a szemeidnek.
Dioptriás lencsék esetében, miután leadtad a rendelésed, nem tudjuk azt visszatéríteni. Még akkor sem, ha a rendelés nem került kiszállításra.
40. Hogyan használhatom ki az 1 év garanciát?
Annak érdekében, hogy el tudjuk dönteni, hogy a hiba a garancia hatálya alá tartozik-e, arra kérünk, hogy küldj képeket és egy jellemzést a hibáról az e-mail címünkre:info@optowit.hu, fel fogjuk venni veled a kapcsolatot a további utasításokkal.
Amint a terméked megérkezett hozzánk, elküldjük a gyártóhoz garanciális ellenőrzésre. Tájékoztatunk, hogy ez a folyamat akár 30 napot is igénybe vehet. Ha a hibára fedezetet nyújt a garancia* egy új, hibátlan terméket küldünk neked ingyen. Amennyiben nem szeretnél új terméket a régi helyett, vagy a termék már nem elérhető, visszafizetjük a vételárat. Vedd figyelembe azt, hogy ami jelenleg nincs készleten, annak kézbesítése hosszabb időbe kerülhet.
*A garancia kivétel nélkül minden gyártói hibára vonatkozik. A garancia nem nyújt fedezetet a keret vagy lencse olyan sérüléseire, amelyek a mindennapi használat következtében, kopás hatására (pl.: karcolások), illetve a termék nem megfelelő használatának vagy baleset következtében keletkeztek.
Technikai kérdések
Nem tudok bejelentkezni a fiókomba.
Ha eljutottál a bejelentkezési oldalunkra és egy olyan üzenetet kapsz, ami azt állítja, hogy az e-mail címed/jelszavad nem helyes, kövesd a következő lépéseket: • Győződj meg arról, hogy a fiókodat sikeresen létrehoztad, amikor beregisztráltál az oldalunkra - kellett kapnod egy "Üdvözlünk az Optowit.hu webáruházban" e-mailt. Amennyiben nem kaptad meg ezt az e-mailt elképzelhető, hogy a regisztráció során elírtad az e-mail címed így a fiókod nem jött létre. • Ne feledkezz meg arról, hogy nem hozol létre fiókot azzal, hogy feliratkozol a hírlevélre, ehhez egy különálló regisztrációra van szükség. • Győződj meg arról, hogy ugyanazt az e-mail címet használod, amelyet a regisztráció során megadtál. • Amennyiben nem emlékszel a jelszavadra, kattints az "Elfelejtetted a jelszavad?" hivatkozásra a bejelentkezési oldalon. Írd be az e-mail címed és küldünk neked egy e-mailt egy hivatkozással, amely lehetővé teszi számodra a jelszó újbóli beállítását és a fiókodhoz tartozó új jelszó létrehozását. • Ha ezek után sem tudsz bejelentkezni, akkorvedd fel a kapcsolatot az Ügyfélszolgálatunkkal és add meg a lehető legtöbb problémát érintő információt, beleértve a hibaüzenetről szóló képernyőfelvételt, illetve azt, hogy eddig mit csináltál és mi igyekszünk orvosolni a problémát.
Be kell regisztrálnom ahhoz, hogy vásároljak tőletek?
Nem szükséges. Minden rendeléssel kapcsolatos információról tájékoztatunk e-mailen keresztül. Azonban, ha beregisztrálsz, akkor a jövőbeli rendeléseid villámgyorsak és könnyűek lesznek. Bármikor megváltoztathatod és szerkesztheted a lakcímedet, megnézheted a múltbeli rendeléseidet, frissítheted a fiókadataidat és minden alkalommal, amikor visszatérsz hozzánk rengeteg időt spórolhatsz meg a rendelés befejezésénél.
Hogyan tudok leiratkozni az e-mailekről/hírlevelekről?
Amennyiben nem szeretnéd a továbbiakban megkapni a hírlevelünket, leiratkozhatsz a hírleveleinkben található "Leiratkozom" hivatkozásra kattintva. Ha meggondolnád magad és újra fel szeretnél iratkozni, ugyanúgy feliratkozhatsz, ahogy azt először tetted, azonban nem fogsz újabb köszöntő kedvezménykódot kapni mellé.
Ha elfelejtettem a jelszavam akkor azt hogyan állítom vissza?
Ha elfelejtetted a jelszavad, akkor nagyon egyszerű visszajutni a fiókodba. Menj a bejelentkezési képernyőre ide kattintva, de megtalálhatod a képernyő jobb oldali sarkában is. Kattints az 'Elfelejtetted a jelszavad?' hivatkozásra és írd be az e-mail címed. Hamarosan kapni fogsz egy e-mailt a jelszavad visszaállítását lehetővé tevő hivatkozással.
Nem tudok fizetni az oldalatokon, mit tegyek?
Győződj meg arról, hogy a szükséges fizetési lépés megkísérlése helyesen történt: gondolunk itt a kártyaszámra, névre, e-mail címre stb. Amennyiben a probléma továbbra is fennáll egy bizonyos fizetési móddal kapcsolatban, a legegyszerűbb módja a fizetés befejezésének az, ha amennyiben ez lehetséges, egy másik fizetési módot választasz a listáról. Ha továbbra sem tudsz fizetni, vedd fel a kapcsolatot az Ügyfélszolgálatunkkal és add meg a lehető legtöbb problémát érintő információt, beleértve a hibaüzenetről szóló képernyőfelvételt, illetve azt, hogy eddig mit csináltál.
Nem kaptam visszaigazoló e-mailt, minden rendben van?
Ha nem találod a visszaigazolást a rendelésedről, kövesd a következő lépéseket:
• Nézd meg, hogy nincs-e a fiókodban a Spam vagy a Promóciók fül alatt • Győződj meg róla, hogy sikeresen befejezted a rendelésedet (sikeres fizetés) Ha így sem találod a rendelésed visszaigazolását, akkor lehetséges, hogy elírtad az e-mail címed vagy a fizetésed sikertelen volt. Arra kérünk, hogy vedd fel a kapcsolatot az Ügyfélszolgálatunkkal és mondj el nekik minden információt a problémáddal kapcsolatban és mi igyekezni fogunk megoldani azt.